Wat zijn de leervragen op lesdag 2?
- Wat is hechting volgens Bowlby en Ruppert?
- Wat is trauma volgens Van der Kolk en Rupert?
- Hoe ondersteun je de ouder in het realiseren van een fijnere band met het kind?
- Hoe speelt veilige en onveilige hechting in een complexe scheiding?
- Wanneer heeft een kind gegronde reden een ouder af te wijzen?
- Wat zijn de drie persoonlijkheidsdelen van Ruppert?
- Hoe herken je een overlevingmechanisme? En hoe ondersteun je de ouder om beter om te gaan met stress?
- Hoe ondersteun je de ouder in het verbeteren van veiligere communicatiepatronen naar de andere ouder?
- Hoe los je een conflict tussen de ouders onderling op?
- Wat is het verschil tussen loyaliteit en aanpasgedrag vanuit een overlevingsmechanisme? Hoe herken je dat?
- Wat zijn kenmerken van de ontwikkeling van een kind tot en met een adolescent?
- Hoe kunnen gescheiden ouders de gezonde ontwikkeling van een adolescent stimuleren?
Video:
In de video leer je over:
- x
Voorbereiden Lesdag 2
- Bekijk de video's
- Lees in het boek Opnieuw Verbinden en probeer tot en met hoofdstuk 8 te komen. Schrijf vragen hierover op en neem deze mee naar de lesdag.
- Beantwoord de vragen op pagina x en x.
- Lees de oefening over x
Instructie eindopdracht
Deze opdracht bestaat uit:
- Een proces van werken met een client/gezin vanuit het geleerde in de training Opnieuw Verbinden in de complexe scheiding.
- Het beschrijven van het resultaat volgens de Puzzel van Hurwitz en naar het voorbeeld van het concept-verslag.
- Beschrijven van een korte persoonlijke evaluatie over het proces.